Barcelona del 3

Dag tre i Barcelona startet med å dra til en liten by kalt Moià, der vi skulle besøke en geitebonde som produserer melk som skal brukes til osteproduksjon. De fleste forventet å se et bygg som geitene var i, men det var mer som et telt i enden av åkeren med melkeutstyr. Reisen gikk videre inn mot sentrum for å se hvordan de produserer osten. Etter at vi kom ut igjen av ostefabrikken, fikk vi smake på fem forskjellige oster sammen med et glass vin, før vi dro videre til Pendesområdet. På Torresområdet fikk vi først servert en treretters lunsj med tilhørende vin, og en kopp kaffe og brandy på slutten. Vi dro videre inn mot vingården, hvor vi fikk en guidet tur i et tog gjennom hele gården. Vi fikk sett blant annet vinkjelleren, de store åkerene med vindruer, videoklipp av historien deres, og så alt for mye mer! Jeg skulle gjerne dratt tilbake, for å få med meg mer! Etter togturen skulle vi ha en liten vinsmaking, før vi fikk rusle rundt i butikken deres. Jeg kjøpte meg en...

Barcelona del 2

Dag nummer to i Barcelona skulle egentlig starte med et bakeri besøk med lærlingene, men jeg klarte ikke å bli med, så jeg sto opp litt senere for å dusje og gjøre meg klar til neste punkt på programmet vårt. Jeg møtte opp utenfor hotellet, så gikk turen videre til Escola de Pastisseria del Gremi de Barcelona. En kjent privat konditori skole. Jeg har aldri sett noe lignende, dere bør virkelig prøve å få dere en guidet tur der inne en gang, eller i det minste ta en titt innom sjokolade museumet deres. Etter besøket på skolen dro vi videre til Mercat St. Joseph eller La Boqueria som det også kalles. Det er et stort marked i La Rambla. Her fant vi alt fra kjøtt, sjømat. ost, innmat, frukt, grønnsaker, nøtter, godteri, alt du egentlig kan tenke deg! Vi fikk fri frem til middag, så jeg og et par jenter gikk tilbake til hotellet for å kose oss på takterrassen med noe av det vi kjøpte på markedet. På kvelden hadde vi en reservasjon på Los Caracoles, hvor vi fikk servert tradisjonell mat...

Barcelona del 1

Nå er det snart en måned siden jeg kom hjem fra Barcelona, og det er kanskje på tide å fortelle dere litt om turen! Jeg har skrevet i et tidligere innlegg at jeg har skulle på tur med opplæringskontoret Brimi-kjøkenet, alle lærlingene der og de noen av de ansatte i bedriftene opplæringskontoret er knyttet til. Turen startet veldig dårlig med at flyet var nesten tre timer forsinket på grunn av litt tåke i Barcelona. Altså vi slapp ikke ut av flyet, og vi fikk kun et glass vann under den lange ventetiden. Patetisk og dårlig service synes nå jeg. Da vi endelig fikk landet tok guiden oss med på en busstur litt rundt omkring i Barcelona, for å snakke hull i huet på oss. Egentlig var all gåingen frem og tilbake verst av alt. De fleste ble ganske sure etterhvert, og ganske stresset siden vi hadde en reservasjon på Cal Pep vi ikke kunne bli sene til, og de fleste ville selvfølgelig ta en kald dusj og fikse seg før vi skulle dit. Vi sjekket inn på Hotel Inglaterra, fikk 40 minutter på å dus...

01.05.2015

Tidligere i dag laget jeg mitt eget lille hjemmespa med fotbad, ansiktsmaske og hårkur. Det var skikkelig deilig å kunne slappe helt av. Midt under fotbadet fikk jeg en telefon om at jeg måtte komme ned til grendahuset for å hjelpe til med noen konf. greier. Når jeg endelig kom hjem igjen fikk jeg laget første del av cake popsene til konfirmasjonen. Håper virkelig at det går slik jeg har tenkt, for jeg har absolutt ikke utstyr til å lage det skikkelig. Og jeg har heller ikke tid til å ødelegge flere kaker! I skrivende stund pakker jeg til Barcelona turen jeg har nevnt tidligere. Synes det er litt vanskelig å pakke klær, for jeg aner ikke hvilket vær det er der nede nå, og heller ikke hvilken type klær de andre drar med seg. Noen pakke tips? Jeg har virkelig bruk for det, sitter litt stuck i planleggingen! Litt bilder fra i dag. Stess hodet i egen person. Skal dere noe spennende neste uke?

Ut på nye eventyr

Om kun 14 dager sitter jeg på flyet til Barcelona med resten av lærlingene i Brimi-kjøken. Jeg gleder meg så utrolig mye til å besøke de forskjellige stedene vi har på programmet! Jeg elsker å oppleve nye ting, smake nye smaker, se og lære. Det er så gøy å reise rundt til nye destinasjoner! Programmet vårt ser slik ut. Dag 1 - mandag 4. mai 09:00 Avreise fra Gardermoen. 12.20 Ankomst på Barcelona Airport der en engelsktalende guide ønsker oss velkommen. Kort guidet busstur gjennom Barcelona. Innsjekk på Hotell Inglatrerra. Ettermiddagen fri 19:30 Middag på Los Caracoles Overnatting på Hotell Inglatrerra. Dag 2 - tirsdag 5. mai Frokost på hotellet Den engelsktalende guiden tar oss med for å besøke matmarkedetLa Boqueriaved Las Ramblas. La Boqueria, eller Mercat de Sant Josep som det også kalles, er Barcelonas mest kjente marked og det er lokalisert et lite steinkast fra La Rambla. Her vil vi finne alt av matvarer som fersk frukt, tørket frukt, ferdiglagde fruktsala...

Tips / anbefalinger

Siden jeg har blitt syk igjen, har jeg ikke stort å blogge om, derfor tenkte jeg å rote frem noen anbefalinger som dere kanskje kan dra nytte av. Jeg har funnet frem noen av sidene jeg har brukt de siste årene, og skrevet en liten anbefaling/min mening bak, bare for moro skyld. Alle bildene er fra wehearit. Klær Hm.com - Her trenger jeg kanskje ikke skrive så utrolig mye, siden de aller fleste er kjent med klesskjeden H&M fra før av. Jeg foretrekker H&M både som butikk og nettbutikk mot Lindex, Cubus, ol. på grunn av klærnes design og butikkens utvalg. I nettbutikken har de også et stor utvalg innenfor interiør. Prisklassen er forholdsvis billig. Junkyard.no - Her finner du skateboard, snowboard og streetwear relaterte produkter. Jeg har handlet på junkyard siden 2010 og jeg er fortsatt svært fornøyd med produktene derfra. Prisene varierer ut i fra merkene men det meste koster mellom 200-4000kr. Styleconnection.no- Dette er nettbutikken til bloggeren Kristin Gjelsvik. Hun selg...

To travel is to live

Det kalde været øker lysten min til å dra til varmere strøk, og det å ligge på en sandstrand og bare slappe av i solen har vært utrolig deilig nå. Jeg sitter nesten klistret til pc-skjermen og googler reiser til blant annet Palawan, Costa Rica og Los Angeles. Åh, kan noen gi meg penger og tid slik at jeg bare kan dra?! Ikke det nei. Jeg har laget en liten topp 14 reisedestinasjoner jeg har lyst til å dra til dette året. Jeg håper at jeg kommer meg til minst to av dem. Alle bildene er hentet fra Google. 1) Palawan, Filippinene 2) Los Angeles, USA 3) Osaka, Japan 4) San Francisco, USA 5) Costa Rica 6) Paris, Frankrike 7) Reykjavik, Island 8) Roma, Italia 9) Nice, Frankrike 10) Edinburgh, Skottland 11) New York, USA 12) Ericeira, Portugal 13) Barcelona, Spania - Hit skal jeg på lærlingtur i starten av mai. 14) Hawaii, USA Hvor vil du dra dette året?